rij2op5 is een actieve gedragsveranderingscampagne waarmee je een jaar lang de automobilisten binnen je organisatie uitdaagt om 2 van de 5 werkdagen op de fiets te komen.
Aanbod
Het aanbod omvat:
• e-bike proef met reserveringssysteem (kan met eigen bedrijfs e-bikes, sponsor e-bikes of via De Boom en het Meer)
• inzet fietsambassadeurs (nu al fietsende medewerkers)
• fietsmaatje 'Guus' als coach
• feestelijke kick-off op locatie
• inspiratiesessie ter ondersteuning bij verbeteren van je fietsbeleid en uitvoering
• campagnemateriaal
• gaming/ battle (met Love to ride app)
• deelname aan stallingsloterij, fotowedstrijd, challenge en andere prikkels (volgens planning in de rij2op5
kalender)
• helpdesk
• monitoring van het resultaat obv Gobike-systeem van DBEHM (tag) of Going Easy: ritoverzicht, CO2-besparing, ranking, rapportages.
• 10-15 % korting op aanschaf e-bike via afspraken/ ism fietsleveranciers uit regio Amsterdam of via NFP.
Meer dan 300 werkgevers deden en doen al mee
Onder andere Bovag, Nationale Politie, PGGM, TNO, Vitens, Aegon, ING, Heinz, Eneco en Strukton. Resultaten: een derde van de deelnemers aan de e-bike proef fietst na afloop 2 of meer dagen naar het werk. Afname autogebruik met 25%.
Kosten
Individuele werkgevers: €1500,- voor 1 jaar campagne.
Deze prijs is per bedrijf/locatie voor max. 350 medewerkers, inclusief gebruik van het reserverings- en monitoringsysteem voor een e-bikepoule.
De prijs is excl. e-bikes. Deze kun je bijvoorbeeld huren via de vaste partner De Boom en het Meer.
Meer informatie vind je op www.rij2op5.nl.